dinsdag 2 juli 2013

Vervolg

 Na 5 weken rond trekken, door Slovenie en Kroatie, zijn we weer thuis. Het verbaast me telkens weer hoe snel dat went. Na een paar uur is de luxe en ruimte weer normaal. Al herinnerd de stapel wasgoed in de badkamer me er wel aan dat ik lang weg ben geweest.  Het was een vakantie met veel afwisseling. Eerst dagen met regen en erg lage temperaturen, wat waren we blij met ons kacheltje en de quilt als extra dekbed.



Later liep de temperatuur flink op, zelfs zo erg dat we dachten er goed aan te doen om van  de kust naar de bergen te gaan.






Dat bleek weinig  te helpen want ook hier was het warm (36 graden) Sneeuwde het hier 3 weken hiervoor nog, nu verdorde het gras al weer. Wel was het een explosie van kleur door bloemen in de bermen en de alpenweiden. 







 

Gelukkig stonden we pal aan een rivier , af en toekwam er een kano langs. Lekker met de voetjes in het water is het goed te doen.


 Op iets minder warme dagen heerlijk gewandeld in de schaduw





 Als dit geen fijn plekje is om de boterhammetjes op te eten . Kabbelend beekje, mooie grote stenen om op te zitten  en overal orchideen , prachtig !




 Ook zag je overal  de voor die streek typische hooischuurtjes staan, in alle soorten en maten. Ze worden niet alleen voor hooi gebruikt maar ook voor opslag van bouwmateriaal, landbouwmachine's , als druivenrek of om reclameborden aan op te hangen.

Even iets dichterbij dan zie je vast wel wat ik bedoel;  hang hier en daar een quilt aan en je hebt een prachtige lokatie voor een tentoonstelling



 Het plan was om dit uit te proberen. Zo kon ik mijn vorderingen van de Dear Jane mooi te showen, 
dacht ik. 
Helaas was toen het mooie weer op en begon het te regenen.


 Dan maar vanaf de brug want de quilt is al goed aan de maat.  Alle 13x13 blokjes zijn klaar en 1 rij taartpunten zitten aan elkaar. Kijk maar;


Nu ik weer thuis ben realiseer ik me dat ik van alles mee had genomen om te kunnen doen, borduren, breien, stof en patroon voor poppenquiltjes en nog veel meer. Het is de bankkast niet uit geweest. Wel heb ik in de auto de sokken die ik op de pennen had staan af gebreid.  Op de terugweg heb ik zelfs in de auto zitten  patchen. Dus rand nummer twee is in de maak. ...

Nieuwe projecten lonken  verleidelijk.
 Wel ligt er nog een en ander te wachten om gequilt te worden .

Misschien toch maar wat kleins tussen door???

Toch maar een sok op de pennen zetten om tijdens de Tour de France  te breien.

groetjes Dini



2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat is die quilt prachtig geworden! Echt super!
    Jullie hebben de vakantie gevierd op een mooi stukje aarde, mooie natuur en lekker rustig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's..... Op de laatste foto lijkt je Dear Jane wel bont, ipv rood- wit... Ze is echt groot! En wordt heel mooi!

    Groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen