zondag 11 augustus 2013

Top toppie

Wat doet een quiltster als het een dagje regent , zeker na weken van warm weer?  De hobbykamer opruimen ! Ik ben dit verschijnsel  op meerdere blogs tegen gekomen. Nu kan het natuurlijk ook zo zijn dat andere quiltsters  dit structureler doen en ipv woensdag gehaktdag, woensdag hobbykamer opruimdag hebben. Ik heb dat duidelijk niet!!!!! Helaas, het zou zo zijn voordelen hebben. Ben regelmatig iets kwijt terwijl ik zeker weet dat ik het heb, alleen nu even niet!
Andersom komt ook voor, wel minder maar toch. Zo vond ik tijdens het opruimen een schattig blikje met erin een heel stapeltje driehoekjes , allemaal van 1 serie . Restant van een Ufo waar ik liever niet aan denk.  Dan krijg ik een schuld gevoel; er zitten zoveel stofjes en tijd in. Het ligt maar in de kast en de lol is er helemaal van af. 
Maar die kleine snippertjes stof is andere koek, die zijn mijn beloning van het opruimen en dus 'mocht' ik na het stoffen achter de naaimachine om er wat van te maken zodat er toch nog wat te laten zien is.

  

Een top toppie toch? De blokjes slechts  zijn 4x4cm. Het geheel heeft veel weg van een quiltje van Kathleen Tracy. Heb al wel meer van haar gemaakt maar die laat ik een andere keer wel zien. Ik wou de liefhebbers van deze mini's of poppenquiltjes even op een andere ontwerpster van deze quiltjes attent maken.

Mijn zus zag de Magic Patch van Jeanneke in Frankrijk en ik kon deze bij haar bekijken;
                                                             
 

Jeanneke  (van de huisjes bouwen)  heeft een hele special vol met eigen ontwerpen, zo mooi!
Dit is mijn huisjes quilt , het patroon staat er ook in.


  
Het mooie is dat haar patronen ook op haar manier op het patroonblad staan. Dus niks dure zakjes met kant en klare kartonnetjes  kopen maar copieren en zelf knippen. Is het je net te pieterpeuterig dan print je ze gewoon een tikje groter. Heerlijk en inspirerend om op een regenachtige dag (nog) eens door  te bladeren en te bedenken welke je waar van gaat maken. 



      Ook deze is van Jeanneke, de gekleurde stofjes ook  bij haar gekocht, netjes op maat gesneden en een feestje om naar te kijken.  
Wel jammer dat het blad Magic Patch hier niet in de winkels ligt en alleen in het Frans verschijnt. Een enkele quiltwinkel heeft ze wel, ik heb deze bij "Jookies" besteld.

Dan tot slot nog een heel iene-mini quiltje met mijn nieuwste brocante aanwinst laten zien


Slechts 10 x18 cm groot/klein. Gevonden, pardon gekocht, op de brocante markt in Putten. 
Helemaal mijn kleur en smaak.


 Er is regen voorspelt, dus zoek de tijdschriften maar vast op! Geniet van de kleine dingen!
  Groetjes Dini



1 opmerking:

  1. Eh, oh ja, die ufo had je ook nog ja..... Ik vind em leuk hoor! Maar de mini is ook schattig!
    Dat naaimachientje is wel heel lief, prachtige kleur ook!

    Groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen