woensdag 13 maart 2013

Het land van de sneeuwvlokken


                                                                 
Nee, ik ben niet ingesneeuwd. Al zou je dat bijna denken als je bedenkt hoelang geleden is dat ik een blogje heb geplaatst. Was ik vorige week mijn stoepje aan het schrobben en de was buiten drogen ,  een uurtje geleden sneeuwde het hier weer een beetje.Gelukkig niet zo veel als in noord Frankrijk. 
 Het is niet geen verrassing dat ik het weer record van vorige week heel wat prettiger vond dan die van afgelopen nacht.
Dan zelf maar het voorjaar maken ; dat betekent eerst de winter spullen opruimen. 
(jammer genoeg zijn de kleuren iets te wit. De bewerkingen worden helaas ongedaan gemaakt bij het plaatsen. Toch maar eens aan de "helpdesk"vragen)



 Vorig jaar met veel plezier gemaakt.  De applicaties bijna allemaal in needle turn, heel kleine stukjes met een flanelsteek.  



                                                                   
Hier een knoopje , daar een (oud)  bandje.  De franje wappert in de wind en de belletjes klingelen zachtjes.


 De geborduurde sneeuwvlokken hebben een glitter draadje om het wat spannender te maken      




                            Slaap lekker sneeuwpopjes, tot volgend jaar.                                                                                               


In de bloemenwinkels zag je deze winter overal Amaryllis bollen die zonder dat ze in de grond stonden bloeiden. Prachtig maar helaas lukt het niet altijd. Zal wel aan de kwaliteit van de bol liggen maar hoe zie je dat...Deze bloeit al voor de tweede keer


Deze twee bollen komen niet verder dan groene puntjes waarvan de een ook al blad is. Jammer en wat nu? 
Zouden ze te bewaren zijn? Eerst weer oppotten en blad (kracht) laten krijgen misschien?  Dat ga ik maar proberen want vind het zonde om ze zo maar weg te gooien. Dan zien we wel wat ervan komt, volgend jaar.

En of ik nu die paar weken nog wat gehandwerkt heb? Jawel hoor. Er is een sok gebreid. Mon Cherie/ Dear Jane heeft er twee rijtjes bij en.........


                                                                       Deze mini afgemaakt. Heldere kleuren en door de lichte border lekker fris.  Wat meer voorjaar dus. Het is een freebee van Kathleen Tracy.( hier te vinden )
Onder tussen is hier de zon gaan schijnen, de lucht heeft meerdere blauwe stukken. Fijn want vanmiddag heb ik afgesproken om te gaan wandelen. 
Tot gauw, Dini

Geen opmerkingen:

Een reactie posten