donderdag 2 mei 2013

Milieuvriendelijk quilten?

We zijn weer thuis, de was is gedaan en de caravan staat weer in de stalling.  Het mysterie van het koolmeesje is opgelost; het was een mannetje dat geen ander mannetje in de buurt van zijn vrouwtje duldde. De spiegels aan de auto's waren met een vettige waas besmeurd en  de buitenkant was vol vogelpoep. Nu waren daar meerdere paartjes koolmees maar aan de hoeveelheid vogelpoepjes denk ik dat het een meer voorkomend gedrag is.Zo niet dan was het wel een erg jaloers vogeltje. Hier heb ik het nog nooit gezien of gemerkt dat meesjes dat doen.

Tijdens de vakantie zijn we ook in  Huissen geweest en  ja  ik ben ook bij het Hobbyhoekje geweest. En ben geslaagd voor een nieuwe randstof voor mijn quilt in wording, Huisje, boompje, beestje. Het is een groen/bruine flanel geworden. Vandaag de randen en  de achterkant in elkaar gezet. Ook de fiber- fill op maat geknipt.  Op de handwerkbeurs in Zwolle heb ik vulling gekocht van gerecyclede petflessen ! (bij Elly Prins) Niet gebleekt wit maar zacht groen van kleur.In dit geval zeker geen bezwaar, ws bij echt dunne witte stof ook niet maar wel iets om op te letten. 





 Mooi dun en iets stevig. Prima voor een wandquilt. Al doende vond ik nog een pluspunt. Het hecht  zich  goed aan de stof zonder te lijmen. Kon de achterkant en vulling goed gladstrijken en opvouwen, zonder dat er iets verschoof. 


Dat scheelt veel rijgen straks. Eerst nog de blokken op de rand appliceren. Dat wordt nog even een precies werkje om het mooi en zonder dat het gaat trekken te doen.  Dan 'mag' ik weer trapjes en boompjes maken.
           

En zo moet het worden;



Wel een verschil een donkere of een lichte rand! Het zal wel puzzelen worden met de kleuren maar dat gaat goed komen. Heb in ieder geval veel zin om hem af te maken.
              
Raad eens wat ik ga doen?? Fout ga de laatste pennen breien van mijn omslagdoek. Zal hem de volgende keer laten zien. Tot dan. Dini

2 opmerkingen:

  1. Pas maar op voor poepende mezen, met je mooie quilt buiten leggen....! Deze stof maakt de quilt echt mooi warm en levendig, hij spreekt meer dan het voorbeeld.

    Grtz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Dini,

    Via mijn mama haar blog kwam,ik bij u terecht,wat maakt u mooie quilten.
    Ik ben dat aan het proberen , ben nu aan een eerste mini-quiltje begonnen.
    Zelf heb ik al wel wat eigen ontwerpen van patchwork geprobeerd, leuk he.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen