donderdag 10 januari 2013

Verjaardagen

In 2009 kreeg ik voor mijn verjaardag het boek Dear Jane van Brenda Papadakis.
Op oude jaar avond begon ik aan het eerste blokje in de kleurstelling van het voorbeeld. Na een paar blokjes sloeg de twijfel toe over de kleuren. Opnieuw beginnen dus. De keuze viel op rood /rose  met wit/ecru en af en toe wat bruin  Heel 2010 werd er trouw aan gewerkt. Ging mee op rondreis door Frankrijk en kocht daar een lapje met kersen erop. Daar werd ze omgedoopt in 'Mon Cherie'  Op 1 december 2010 maakte ik voor het laatst een blokje. Waarom het hele project toen onder de tafel is geschoven weet ik niet eens meer maar het bleef er twee jaar staan. Hoe ik die data dan nog wel weet?
Als ik een blokje af heb noteer ik de datum in het boek en etw  een aantekening bv waar we op dat moment waren. Nu ben ik bezig om de blokjes (104) die klaar zijn van sashings te voorzien . Dit jaar is het 150 jaar geleden dat Jane A Stickle de quilt afmaakte. Denk niet dat het mij dit jaar lukt maar neem haar zeker mee op vakantie. Alle blokjes liggen getekend in een doosje. Een nieuw voorraadje rode lapjes ligt klaar voor de taartpunten, nog niet genoeg maar er komen er vast nog wel wat bij.

(18-05-2010)

Ook staat mijn bakje met Civil War lapjes staat klaar, het zijn allemaal kleine lapjes.  Nu start temeculaquiltco.blogspot.nl   op 25 jan een SAL ter ere van  Judie Rothermel  haar 25 jarig jubileum als stoffenontwerpster.  Denk dat ik dat project ga doen. Voor de afwisseling en om ook eens een affo te kunnen laten zien.





Ook leuk om met wat meer kleurtjes te werken, want leuke kleuren zijn het zeker. De meeste lapjes zijn inderdaad van Judie Rothermel. Er staat ook nog een oud poppenbedje te wachten op een quiltje. Ook staat er hier en daar nog wel een doosje/bakje of mandje met een handwerkje.En niet te vergeten; nog een project onder hand bereik , daar komt de volgende keer in beeld

groetjes Dini


3 opmerkingen:

  1. Leuk! Ben benieuwd; denk dat je Dear Jane nog best af kunt krijgen dit jaar... Wat ziet je tafeltje er netjes opgeruimd uit trouwens!

    groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom in blogland. Op het blog van Ilse las ik dat haar moeder ook was begonnen met een blog. Leuk! Op die manier ben ik ook pas begonnen als moeder van Mama Maai. Het begin viel mij niet mee. Ik had toch wel wat vragen, waar haal je leuke blogs vandaan, wie wil je volger worden? Is het wel leuk genoeg wat je schrijft. Maar nu denk ik dat het misschien wel het belangrijkste, als je het zelf maar leuk vindt dan draag je het langzaam uit.
    Ik wens je heel veel succes en ik ga je volger worden wat ik ben benieuwd hoe je project afloopt. Ik heb als laatst een uiltje geplaatst waarvan ik het patroon op Ilse haar blog vond. Was er zo blij mee.
    Misschien vind je het leuk bij mij ook een kijkje te nemen en wellicht vind je het leuk om mij te volgen.

    Groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de bemoedigende woorden, ben echt onhandig met de computer en moet het vaak doen voor ik het onder de knie heb. Gelukkig heb ik een Helpdesk...

      Verwijderen